6 Juni!

Söndag eller ja röd dag för de är sveriges nationaldag å jäklar va man firar de då ne inte alls. skulle vare som de är i norge/oslo på deras nationaldag. hatar söndagar finns ju aldrig nått att göra. å här sitter jag vid datorn medan de är kanon väder ute 24 grader i skuggan och took varmt i solen. å varför är ja då inte ute??? har inge svar på de. nu är de bara 4 och en halv dag kvar tills de bär av till älskade Alanya =) väskan är packad bara maten kvar att lägga ner. har till å med lagt ner sminket redan. biljetterna ligger på väskan. å de ja ska ha på mig när ja åker ligger oxå på väskan. så nu är de inge mer som behövs tänkas på. tror ja har bestämt mig nu att jag ska köpa en mobil där nere och ett turkiskt kort så man slipper oroa sig över mobilräkningen annars. så kan pappa och mamma ringa när dom vill utan att de kostar mig nått. synd att man inte har kontant kort längre för nu har comviq amigos sänkt så man kan ringa hem från turkiet för 2.95 i minuten rätt okey pris. vivvi fylde ju på sin mobil med kompis å de jynnar na ju inge i alanya de kommer ju ta slut på en gång. om jag får tag på en mobil ja kan låna av nån så kan ja ju köpa start paketet å fylla på mobilen med 200 eller nått lär ju räcka på 5 veckor ska ju inte direkt ringa hem varje dag. har ordnat sig med pengar oxå. har 4000:- ligger här hemma och 2500:- i mynt som ja ska växla in i morgon och så är pappa skyldig mig 2500:- + att jag ska ha 1000:- för de ja gjorde på pappas jobb. och 2000:- av de ja får av soc. men vet inte när ja får de. vill ju växla allt på samma dag men de blir väl inte så. 4500:- går till hyra å transfern. resten 7500:- får jag 1380lira för å då går 200lira till mat och 130lira till alkohol å cigarretter ska ju handla hem så jag har ett tag. då återstår 1000lira å de blir alltså 200lira i veckan så de ska ja tamefan klara att hushålla på.
I går va ja på stan med min kusin veronica och vivvi å syrran. skulle hitta nått åt syrran som hon ska ha på sig på fredag så hon köpte två vita linnen och en vit bh och vita trosor. så åt dom på american så vi satt där ute ett tag. så berättade ja för stina att vi ska åka till göteborg i sommar så frågade ja om dom vela följa med och de vela dom så de ska bli såå kul. vi ska boka hotellet i morgon eller på fredag. går på 1195:- för två nätter med frukost och de är typ de ja får över från soc får 1100:- över så får jag 110:- tillbax på skatten haha.

Nu skrev ja precis ett mail till sonya att vi bara är 2 tjejer som åker med martin. så han slipper åka med en minibuss. onödigt för han att åka med den om vi bara är 2 styckna. Gabriella skulle leta reda på lägenheten å stå där å vänta tills vi kommer haha söt hon är. å så skulle hon köpa med toapapper och bröd så vi har de nödvändigaste med tanke på att vi kommer vid 23, 24 tiden på kvällen.

Nä nu ska ja kolla vidare lite sen ska ja ut i solen. sen blir de fotboll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0